Os damos las gracias a todos y a todas por haber participado en nuestro Abril Social.
Queríamos contar cómo son nuestras clases por dentro y le hemos pedido a todos nuestros profesores, profesoras, alumnos y alumnas de la academia que nos cuenten cómo viven la experiencia First.
Cada grupo nos ha contado cómo aprenden inglés con nosotros y nos han enseñado algunas actividades alucinantes que hacen para que podamos ver lo bien que se lo pasan y cómo disfrutan en clase.
Debajo de cada grupo puedes ver la traducción de la actividad en Español
En este vídeo podréis ver todas las fotos que os hemos hecho en clase además de conocer quiénes son los ganadores de la camiseta de First
Grupo Ludoteca (Viernes – Rocío)
Every Friday we come to the play centre for having a good time. Here we do a lot of different activities such as watch videos, play games, tell and listen tales…
Moreover this week we have prepared a puppets show. The puppets and the scenery have been made by the children. They have painted and cut the puppets as well as they have glued the sticks. After, they have drawn clouds, a sun and a castle for the background.
However the script has not been invented by all children due to their ages. They are 2, 4, 5 and 7 years. For this reason, the eldest kid has been who has invented the script.
After much effort this has been the result:
Puedes ver aquí la traducción en Español Cada viernes venimos a la ludoteca para pasárnoslo muy bien. Aquí hacemos muchas actividades diferentes como ver vídeos, jugar a muchos juegos, contar y escuchar cuentos… Además, esta semana hemos preparado una obra de títeres.
Las marionetas y el decorado han sido fabricados por l@s niñ@s. Ell@s han pintado y recortado las marionetas, y han pegado los palitos. Después, han dibujado nubes, un sol y un castillo para el fondo.
Sin embargo el guión no ha sido escrito por todos los niñ@s debido a sus edades. Ell@s tienen 2, 4, 5 y 7 años. Por esta razón, la niña mayor ha sido quien ha inventado el guión.
Tras mucho esfuerzo este ha sido el resultado:
Grupo Clover Kids 2 (Lunes y Miércoles – Raquel)
During this year we are writing a travelbook and we want to present it to you:
We like taking it to our home. The travelbook always goes there with Big Arms and Dot (a fantastic monkey and pig)
Big Arms and Dot do a lot of things with us, for example they eat with us. We also study English with them because they can only speak English, like us in class of course. We also celebrate special occasions with them like birthday or Christmas.
We are always very anxious to know the new adventures of them with us.
Puedes ver aquí la traducción en Español
Durante este año estamos escribiendo un libro viajero y queremos enseñártelo. Nos gusta llevárnoslo a casa. EL libro viajero siempre va acompañado de Big Arms y Dot (un mono y un cerdo fantásticos)
Big Arms and Dot hacen muchas cosas con nosotros, por ejemplo comen con nosotros. Además estudiamos inglés con ellos porque ellos solo saben hablar en inglés, como nosotros en clase, por supuesto. También celebramos las ocasiones especiales con ellos como nuestros cumpleaños o las Navidades.
Tenemos muchas ganas de ver qué nuevas aventuras viviremos con ellos.
Grupo Clover Kids 3 (Lunes y Miércoles – Rocío)
The responsibilities are behaviours or activities that we have to do in class. Each day, we take a responsibility and we play our role.
Each responsible has to do his/her duty. The duties are the next:
Speak in English: this responsible has to order speak in English when somebody is speaking in Spanish.
Keep silence in class: this responsible has to order silence in class.
Fill the responsibilities’ register: this responsible has to write who person has each responsibility each day.
Fill the register: this responsible has to write who people are in class and who is missing.
Date: this responsible has to write the date on the board.
Class order: this responsible has to order the class. For example: clean the board and put the chairs in their places.
Fill the poster: this responsible has to stick the stars in the poster at the end of the lesson.
Puedes ver aquí la traducción en Español
Las responsabilidades son comportamientos o actividades que nosotros tenemos que hacer en clase. Cada día asumimos una responsabilidad y llevamos a cabo el rol que nos corresponda.
Cada responsable tiene que cumplir con su deber. Sus labores son:
– Hablar en inglés: este responsable tiene que mandar hablar en inglés cuando alguien habla en español.
– Mantener el silencio en clase: este responsable tiene que ordenar silencio en clase.
– Rellenar el registro de las responsabilidades: este responsable tiene que anotar qué persona tiene que asumir cada responsabilidad cada día.
– Poner las faltas: este responsable tiene que escribir qué personas están en clase y quienes faltan.
– Fecha: este responsable tiene que anotar la fecha en la pizarra.
– Orden de la clase: este responsable tiene que ordenar la clase. Por ejemplo: borrar la pizarra y poner las sillas en su sitio.
– Completar el poster: este responsable tiene que pegar las estrellas en el poster al finalizar la clase.
Grupo Clover Kids 3 (martes y jueves – Rocío)
It’s a representation of the real world map but the countries are not real, we have invented the countries’ names.
We made this World Map because we want to represent the story about ‘Willy Fog around the world in 80 days’. But the main character isn’t Willy Fog, it’s Rabsnake, our monster.
We made this map with a lot of effort and much teamwork.
We learnt different vocabulary like countries, oceans and continents. To invent the countries we have to add the word ‘-land’ to whatever word. For example: Firstland, Rabbitsnakeland, animalsland and eyesland.
From now on we are going to visit several countries and we’re going to start visiting Firstland. In each country we’re going to learn new vocabulary and grammar. When we finished of visiting the countries we will go to another and we will draw the way gone with footprints.
Puedes ver aquí la traducción en Español
Es una representación del mapa del mundo real pero los países no son reales, nosotros nos hemos inventado el nombre de los países.
Hicimos este mapa del mundo porque queremos representar la historia de “La vuelta al mundo de Willy Fog en 80 días”. Pero el personaje principial no es Willy Fog, es Rabsake, nuestro monstruo.
Hicimos este mapa con mucho esfuerzo y mucho trabajo en equipo.
Aprendimos diferente vocabulario como países, océanos y ciudades. Para inventar los países nosotros tenemos que añadir la palabra ‘-land’ a cualquier palabra. Por ejemplo: Firstland (mundo First), Rabsnakeland (el país de Rabsnake) , animalsland (animalandia) and eyesland (la tierra de los ojos).
A partir de ahora vamos a visitar varios países y vamos a empezar visitando Firstland. En cada país vamos a aprender vocabulario y gramática nuevos. Cuando terminamos de visitar un país nos iremos a otro y dibujaremos el camino recorrido con huellas.
Grupo Clover Kids 4 (martes y jueves – María)
img src=»https://firstformacion.es/elblog/wp-content/uploads/2016/04/clover.png»> We are going to tell you how does Clover, The Clever Methodology works. We divide the classes into three parts, the first is for speaking and listening, the second part is for grammar, writing and reading and the third part is to play, to have fun and lean some vocabulary.
GREETING: When the class starts we talk about different topics and stories like family to improve our oral skills.
START UP: In the mid part of the class we see the grammar contents on the book and we work in groups to do some exercises. \r
GOOD TASTE: At the end we did a game in which we had to look at the board and memorize some words and then write them in the notebook and the person who had more correct words was given a point.
Puedes ver aquí la traducción en Español
Vamos a contaros como funciona Clover, The Clever Methodology (Trébol, la metodología Inteligente). Dividimos las clases en tres partes, la primera es para hablar y escuchar, la segunda para la gramática, escribir y leer y la tercera parte es para jugar, pasárselo bien y aprender vocabulario.
GREETING. Cuando la clase empieza hablamos de diferentes temas e historias como por ejemplo de la familia.
START UP: En la parte central de la clase vemos la gramática en el libro y hacemos ejercicios en grupo.
GOOD TASTE: Al final de la clase hicimos un juego en el que teníamos que mirar unas palabras que había escritas en la pizarra, memorizarlas y escribirlas en nuestro cuaderno. La persona con más palabras correctas ganaba puntos.
Grupo Clover Teens 1 (Lunes y Miércoles – Fabricio)
Procedure:
Step 1: Students will be split into two teams. They will be asked to write 10 sentences about themselves. They should write about things they have never told the group, things nobody knows about them.
Step 2: After they finish writing the sentences, they will be given the sentences written by the other team and they will have to guess who wrote them.
Step 3: Students will throw a ball to the person they want to ask a question. A team will score a point every time they find the person who wrote the sentence. The team who finds out who wrote all sentences first wins!
Objectives:
Encourage students to work in teams and learn more about one another.
Use what they have learned in class and use all four skills (speaking, reading, writing, listening) in order to achieve a goal.
Motivate students by providing them with an exciting activity.
Puedes ver aquí la traducción en Español
Procedimiento:
Paso 1: Los alumnos serán divididos en dos grupos. Tendrán que escribir 10 frases sobre sí mismos. Tienen que escribir cosas que nunca le han contado al resto del grupo y que nadie sepa de ellos.
Paso 2: Después de terminar de escribir las frases les damos las frases que ha escrito el otro equipo y deben adivinar quién las ha escrito.
Paso 3. Los alumnos pasan una pelota a la persona a la que le quieren hacer la pregunta. Cada equipo ganará un punto cada vez que encuentren a la persona que ha escrito la frase. El equipo que adivine quién ha escrito todas las frases primero gana.
Objetivos:
Animar a los alumnos a trabajar en equipo y conocer más a los otros
Usar lo que han aprendido en clase y usar las cuatro habilidades (hablar, leer, escribir y escuchar) para alcanzar una meta.
Motivar a los alumnos con una actividad emocionante.
Grupo Clover Teens 1 (Martes y Jueves – Fabricio)
Students will be split into teams. Students received a hat from the teacher containing the name of a celebrity. Then, they had to ask questions to the other students in order to find out who they are.
Objectives:
Practice asking questions.
Use what they have learned in class in order to achieve a goal.
Motivate students by providing them with an exciting activity.
Puedes ver aquí la traducción en Español
Los alumnos se dividen en dos equipos y el profesor les pone un sombrero que tiene escrito el nombre de una persona famosa. Entonces ellos tienen que hacer preguntas a sus compañeros para saber qué persona famosa son.
Objetivos:
Practicar cómo hacer preguntas
Usar lo que se ha aprendido en clase para alcanzar una meta
Motivar a los alumnos con una actividad emocionante
Grupo Clover Teens 2 (Lunes y Miércoles – Fabricio)
Students were given a sheet containing questions about Physical Appearance and worked in pairs for about 5 minutes.
The class engaged in a discussion about the meaning of beauty, charisma and intelligence.Then, students had to choose a quote about this topic and make a 5-minute presentation.
Objectives:
Share opinions in a debate.
Improve their presentation skills.
Use structures and vocabulary to discuss a complex issue.
Puedes ver aquí la traducción en Español
Debate: Apariencia física
Entregamos una hoja a los alumnos que contiene preguntas sobre la apariencia física y trabajan en parejas durante 5 minutos.
La clase lleva a cabo un debate sobre el significado de la belleza, el carisma y la inteligencia. Después tienen que escoger una frase sobre este tema y hacer una presentación de 5 minutos.
Objetivos:
Intercambiar opiniones en un debate
Mejorar sus habilidades de presentación
Usar estructuras y vocabulario para discutir un asunto complejo.
Grupo Clover Teens 3 (martes y jueves – Fabricio)
English is very important for our future that’s why we are here. We met very friendly people and very professional teachers.
Our classes aren’t as boring as the classes from the school and other academies. We also play games to improve our English
The rooms, toilets and corridors are very clean and cosy.
PD: Thanks for the free wi-fi.
Puedes ver aquí la traducción en Español
El inglés es muy importante para nuestro futuro, por eso venimos a la academia. Aquí conocemos personas agradables y profesores muy profesionales.
Las sesiones no son aburridas como las del colegio y las de otras academias. También hacemos juegos para mejorar nuestro inglés
Las clases, baños y pasillos están muy limpios y son acogedores.
¡Gracias por el wi-fi gratis!.
Grupo Clover Free (Raquel)
In this class at the beginning we have lots of problems with English. For this reason we started to go to the academy.
Now we are very happy, we can pass our exams at the high school and we start to like English.
In this class we try to resolve our doubts and grammatical problems, we have a great time always in the academy, we do our homework, we make friends, we help each other, and we also have time to play and listen songs.
We see videos of series or films and we talk about it later.
Puedes ver aquí la traducción en Español
Al principio de curso, esta clase empezó con dificultades con el inglés. Por este motivo empezaron a venir a la academia.
Ahora estamos muy contentos, aprobamos los exámenes de inglés en el instituto y nos está empezando a gustar el inglés.
En clase intentamos resolver nuestras dudas y los problemas gramaticales, siempre nos los pasamos bien en la academia, hacemos los deberes, hacemos amigos y amigas y nos ayudamos los unos a los otros.
Y además nos da tiempo a escuchar canciones y ver vídeos de series y películas sobre los que debatimos luego.
Grupo Clover Adults 2 (lunes – Fabricio)
It is our dream to learn English. It is a pleasure to come here every Monday. To learn something every day and see our dream come true.
CARMEN: The reason why I come here every Monday is because I want to learn English. It is a pleasure to see what I can do . It will be very important for my professional life. It is like making a dream come true.
GRACIELA: I have a dream of learning English and I come here every Monday so that I can learn something new each day. I love traveling and this is why I am studying . I am sure that I will soon speak English
FELIX: Studying English is a dream that I´ve had for quite some time . However, I didn’t have time. Studying English for me is rewarding and I would like to achieve this goal soon.
Puedes ver aquí la traducción en Español
Aprender inglés es nuestro sueño. Es un placer venir a la academia cada lunes. Aprender algo todos los días y ver tu sueño hacerse realidad.
CARMEN: El motivo por el que vengo aquí todos los lunes es porque quiero aprender inglés. Es un placer ver lo que puedo hacer. Será muy importante para mi vida profesional. Mi sueño se está haciendo realidad.
GRACIELA: Tengo el sueño de aprender inglés así que vengo todos los lunes para poder aprender algo nuevo cada día. Me encanta viajar y es por eso por lo que estoy estudiando. Estoy segura de que pronto estaré hablando inglés.
FELIX: Estudiar inglés es un sueño que he tenido desde hace tiempo. Aun así, no he tenido suficiente tiempo. Estudiar inglés es para mí una recompensa y me gustaría conseguir esta meta pronto.
Grupo Clover Adults 3 (martes y jueves – Raquel)
We come to the academy every Tuesday and Thursday. We want to learn English but we don´t need to pass any special exam, for this reason our classes are funny and relaxed.
We are very comfortable in class, we have a great time, we like speak about our experiences, our travels and we learn English, of course, but we know different countries and cultures too, moreover we have some sentences or words that we are never going to forget, like “hangover” and “I don´t care”.
Maybe the best part of the class is when we play because all of us are very competitive and we want to win but we always play with fair play. If we speak about the best part, we also have to speak about the most difficult part of the class, the listening, it´s very difficult for us. We try to do it more easy watching TV series and with songs and we are sure that at the end of the year we are going to like it.»
Puedes ver aquí la traducción en Español
Venimos a la academia todos los martes y jueves. Queremos aprender inglés pero no necesitamos pasar ningún examen oficial, por este motivo nuestras clases son más divertidas y relajadas.
Estamos muy cómodos en clase, nos los pasamos bien, nos gusta hablar sobre nuestras experiencias, nuestros viajes a la vez que aprendemos inglés, por supuesto, pero también conocemos diferentes países y culturas. Hay algunas frases que nunca olvidaremos como “Hangover” (resaca) y “I don’t care” (no me importa)
La mejor parte de la clase es cuando hacemos juegos porque todos somos muy competitivos y queremos ganar pero siempre jugando limpio. Ya que hablamos sobre la mejor parte de la clase también hay que hablar sobre la parte más difícil, los ejercicios de listening. Nos resultan complicados. Intentamos practicar viendo la televisión y escuchando canciones en inglés y estamos seguros de que al final del curso nos va a acabar gustando.
Grupo Clover Adults 3 (lunes y miércoles – Gareth)
Our experience at the moment in First Academy is very good and very different ,it is a new learning experience for us.
The formation is varied and we revise interesting lessons.
Our experience in First Formación has been fine. We learn the form of the verbs, how to conjugate them, etc..
In the classes we learnt the best form to learn the verbs in past using three categories of verbs.We have practiced the English reading and listening.
Puedes ver aquí la traducción en Español
Nuestra experiencia por el momento en First Formación es muy buena y diferente, es una nueva experiencia de aprendizaje para mí. La formación es variada y nuestras clases son interesantes
Nuestra experiencia en First Formación ha sido buena. Hemos aprendido las formas verbales y a conjugar los verbos
En las clases aprendemos la mejor manera de aprenderse los verbos en pasado usando tres categorías.
Hacemos actividades de Reading (lectura) y Listening (escucha)..
Grupo Clover Adults 3 (Miércoles – Fabricio)
We try to speak English all time. We speak about different topics. We watch a TV serie on youtube and then we commented it.
We write in the traveling book, and each person writes a chapter.\r
We enjoy playing with “Kahoot” and we learn in a fun way.
Puedes ver aquí la traducción en Español
Intentamos hablar inglés todo el rato y hablamos sobre diferentes temas. Vemos una serie de televisión en YouTube y después la comentamos.
Escribimos en el cuadernos viajero y cada persona escribe un capítulo.
Disfrutamos jugando con Kahoot y aprendemos de una manera divertida
Grupo Clover Adults 4 (Martes y Jueves – María)
In our classes:
We do dynamic activities such as the phrasal verbs activity. We have cards with verbs and their particles and we have to match them properly.
We start the lessons speakings between the teacher and us.
Sometimes we watch videos about films or TV programs, and then we comment and summarize them. To practice the writing we have got a travelers book that is written by all of us.
Every day we do a skill of the exam like listenings, writings, speaking, use of English and readings.
Puedes ver aquí la traducción en Español
En nuestras clases:
Hacemos actividades dinámicas como la actividad de los phrasal verbs en la que usamos tarjetas con los verbos y sus partículas y tenemos que unirlas correctamente.
Empezamos las clases hablando entre nosotros y con nuestra profesora
A veces vemos vídeos sobre películas o programas de televisión y después los resumimos y comentamos.
Para practicar la escritura tenemos cuadernos viajeros que escribimos todos juntos.
Todos los días preparamos una habilidad diferente para pasar los exámenes oficiales como listenings, writings, speaking, readings...
Grupo Clover Adults 4 (Viernes – Gareth)
Our teacher showed us a video about a song titled ‘Is that all there is?’ performed by Bette Midler and after this we did a brainstorming about the song’s message.
The song talks about a woman’s sad story. We shared our opinions about the story and each one of us told a piece of the story to find out the meaning.
This activity was advantageous in order to improve our communications skills such as listening, speaking and comprehension.
Puedes ver aquí la traducción en Español
Nuestro profesor nos enseñó un vídeo sobre una canción que se titulaba “¿Eso es todo?” cantada por Bette Midler y después hicimos una lluvia de ideas sobre el mensaje de la canción.
La canción cuenta la historia triste de una mujer. Compartimos nuestras opiniones sobre la historia y cada uno de nosotros contó una parte de la historia para averiguar el significado.
Esta actividad fue ventajosa para mejorar nuestras habilidades de comunicación como escuchar, hablar y la comprensión.
Grupo Clover Adults 4 (Martes y Jueves – Fabricio)
In this activity, students were given a list containing a description of the character and skills of 10 people. Then the teacher gave them the following instructions:
Teacher: You are on a ship that will sink in the next few hours. There are 10 people aboard but you can save only 8 of them. You will use the lifeboat to take the survivors to a desert island where you will have to spend the next 10 years. You have to choose the people you believe will bring more skills to the group and that will be able to work as a team. Who would you save? Why?
Students were split into teams. They made a decision and then discussed the reasons that led to that particular choice.
Objectives:
Share opinions in a debate.
Use your communication skills to persuade other participants.
Use structures and vocabulary to solve a complex problem.
Puedes ver aquí la traducción en Español
En esta actividad, les damos a los alumnos una lista que contiene una descripción del personaje y las habilidades de 10 personas. Después el profesor les da las siguientes instrucciones:
Profesor: Estás en un barco que se hundirá en las próximas horas. Hay 10 personas a bordo y puedes salvar solo a 8. Usarás la barca salvavidas para llevar a los supervivientes a una isla desierta donde tendréis que pasar los próximos 10 años. Tienes que elegir a las personas que crees que aportarán más habilidades al grupo y que serán capaces de trabajar en equipo. ¿A quién salvarías? ¿Por qué?
Los alumnos de dividen en equipos. Toman la decisión y debaten los motivos por los que han tomado esa elección.
Objetivos:
Intercambiar opiniones en un debate
Usar las habilidades de comunicación para convencer a otros participantes
Usar estructuras y vocabulario para resolver un problema complejo.
Grupo Clover Adults 5 (Lunes y Miércoles – Gareth)
We prepared the four skills (listening,speaking, reading, writing) in a different way in order to pass the C1 exam. We’re going to give you an example:
Firstly, we started the class with a listening. In this case we didn’t use a CD. Instead of this, our British teacher tells us a story about “The Tudor’. While he speaks, we have to make notes about the most important information that we are able to understand.
One he finished the story, we worked in pairs comparing and sharing the compiled information.
Then we practiced the orally telling our classmates what we have understood and written. In this part, all of us participate and share our notes working on the Tudor´s story together.
To sum up, we practiced the listening with our British teacher´s telling us again how to improve our writing making notes, reading skill comparing information and we made the effort to tell the story to our classmates.
Puedes ver aquí la traducción en Español
Preparamos las cuatro destrezas ( escucha, habla, lectura y escritura) de una manera diferente para aprobar el examen C1. Os ponemos un ejemplo:
Primero, empezamos las clases escuchando. En este caso no usamos un CD. En vez de eso, nuestro profesor británico nos cuenta una historia sobre los Tudor. Mientras habla, tenemos que anotar la información más importante que somos capaces de entender.
Una vez que ha terminado la historia, trabajamos en parejas comparando y compartiendo la información obtenida.
Después practicamos la parte oral contando a nuestros compañeros que hemos entendido y escrito. En esta parte, todos participamos y compartimos las notas trabajando juntos en la historia de los Tudor.
Para finalizar practicamos la escucha con nuestro profesor británico contándonos otra vez cómo mejorar nuestra escritura tomando notas y nuestra comprensión lectora comparando información y hacemos el esfuerzo de contarles la historia a nuestros compañeros.
Grupo Refuerzo Escolar (VAYVEN – Jorge)
En esta clase nos ayudan a hacer los deberes, pero en lo que más nos ayudan es a aprender a estudiar. Hemos mejorado en las asignaturas que llevábamos más flojas, lo que nos ha ayudado a aprobar. Estamos muy cómodos haciendo los deberes porque el profe nos resuelve las dudas que tenemos.
También hemos aprendido a ayudarnos unos a otros, vemos que sabemos más de lo que creemos y cada día tardamos menos en hacer los deberes y así nos da tiempo a leer cuentos en la academia y tenemos más tiempo en casa para hacer otras cosas.
like por los: teacher’s pets y por las gafas thug life
y like por los alumnos como tú! 😉